Ve středu 15. března a v pondělí 20. března se žáci naší školy zúčastnili preventivního programu, který zdarma uspořádala Markétina dopravní výchova z Liberce (www.dopravnivychova.cz). Každá třída prošla čtyřhodinovým programem:

  • bezpečnost chodce
  • bezpečnost cyklisty
  • bezpečnost spolujezdce
  • poskytování první pomoci

V rámci těchto programů si děti ujasnily:

  •  kdo je chodec a kdo cyklista
  •  jakými pravidly se řídí jejich pohyb po silnici, stezce pro chodce a cyklisty nebo po chodníku
  • jak vypadá bezpečně vybavený cyklista/chodec
  • kde může jezdit dítě na koloběžce, kde na kolečkových bruslích
  • jestli musí být všichni pasažéři v autě připoutání pásy během celé jízdy autem a jakým způsobem
  • jak přivolat první pomoc a jak ji poskytnou
  • viděli, jak ošetřit krvácení z tepny
  • všichni si vyzkoušeli nepřímou masáž srdce na figuríně
  • na videích viděly, co při nárazu auta do překážky způsobí nepřipoutaný spolujezdec nebo volně položené předměty

V naší škole je předmět dopravní výchova zařazen povinně do 4. ročníku. Čtvrťáky baví. Myslím si, že se toho hodně naučí a snaží se pravidla silničního provozu opravdu dodržovat. Věřím tomu, že program, který absolvovali nyní i ostatní žáci, připomenul, jak se chovat, aby se každý z nás vracel ze svých cest v pořádku.

Názory žáků:

Maruška 6. tř.: Nejzajímavější byla zdravověda.

Max, Fanda 7. tř.: Naučili jsme se, co dělat, když zraněný nedýchá. Vyzkoušel jsem si masáž srdce.

Matěj 7.tř.: Celkově se mi program líbil. Budu se poutat pásy i na krátké jízdy autem.

Aneta 9. tř.: Nevěděla jsem, že bruslař patří mezi chodce, takže se má jezdit po chodníku nebo pro stezkách.

Lukáš 9.tř.: Mně nejvíc zaujal program o spolujezdce v autě.

Názory učitelů:

I pro učitele byl preventivní program přínosný. Dozvěděli se například, jak správně uložit a zabezpečit volná zavazadla a jiné předměty v autě.

Za všechny zúčastněné zapsala B. Drtinová

bezpečnost spolujezdce
bezpečnost cyklisty
bezpečnost cyklisty
poskytování první pomoci
poskytování první pomoci
bezpečnost chodce